Coraz więcej przedsiębiorstw stara się zainteresować klientów coraz to nowymi gadżetami. Różnego rodzaju firmy starają się pozyskać w ten sposób nawet kilku ekonomicznie cennych klientów. Badania rynku wskazują na to iż małe smakołyki w postaci słodyczy są skuteczną reklamą dla przedsiębiorstwa. W zależności od charakteru prowadzonej działalności rynek marketingu może zaoferować różnego rodzaju rozwiązania. Najbardziej skuteczne kampanie reklamowe mogą kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych w zależności od wielu czynników. Jednak gdy cena reklamy odgrywa dla nas równie istotną rolę możemy skorzystać z produktu o nazwie „słodycze reklamowe”. Produkt ten jest bardzo prosty i tani w kreacji. polega on bowiem na zapakowaniu w papierek – najczęściej znajduje się na nim logo firmowe przedsiębiorstwa określonego cukierka (przeważnie w różnych smakach) w sposób atrakcyjny dla klienta. Słodycze takie należy pozostawić dostępne w miejscu dostępnym dla klienta. Przedsiębiorstwa reklamowe w zależności od posiadanego przez reklamodawce budżetu mogą zlecić zewnętrznej firmie cukierniczej przygotowanie praktycznie dowolnej ilości słodyczy reklamowych. Przedsiębiorstwa te korzystają z takiego rozwiązania w na różnego rodzaju promocjach i eventach w których firma bierze czynny udział. Jest to jedna z najtańszych i najpowszechniejszych form reklamy.